Op naar Kandy!

6 mei 2024 - Kandy, Sri Lanka

Positief heeft Nuwara Eliya ons verrast.

In de ochtend verzorgd Paramesh een ontbijtje in het Guesthouse. Tegen 9.00 uur gaan we richting Kandy. Onderweg maken we wat stops waarvan Paramesh weet dat het de moeite waard is.

Het is een flinke route met haarspeldbochten, veel remmen en optrekken. We gaan letterlijk zigzag door de bergen heen. Het uitzicht is na elke bocht en aan iedere kant van de weg heel mooi!

Alleen wordt het voor Tahnee "the ride of hell" ze is kots en kots misselijk en krijgt hoofdpijn. We stoppen een aantal keer op de mooiste plekjes en dan zakt de misselijkheid en de hoofdpijn gelukkig wel weg. Maar zodra we weer in de auto zitten begint het binnen 5 minuten weer opnieuw, ze heeft enorm last van wagenziekte op dit moment, zo rot voor Tahnee!

Theefabriek

Bij een mooi gelegen theefabriek maken we een langere stop. We slaan wel de rondleiding over, die hebben we tenslotte in Ella al gehad. We kiezen hier voor een theeproeverij. Heerlijke smaken thee hebben we mogen proeven én het leuke is, je betaald alleen voor de gekozen hapjes.

UitzichtTheeproeverij

Aangekomen in Kandy! Ons hotel, net wat uit de binnenstad, al sta je er met de TukTuk binnen 10 minuten wel hartje centrum.

Het is weer een plaatje! En ook hier, wanneer wij de kamer even inrichten, liggen Tahnee en Noah weer op de bank te lezen/spelen, heerlijk hoe makkelijk zij zich iedere keer in deze reis kunnen "thuisvoelen" met wat vertrouwde thuis spullen.

Thuisvoelen

Kandy centrum, is een hele warme en benauwde stad. Door de uitlaatgassen en het drukke verkeer hangt er een "vieze" ongezonde geur in het centrum. We moeten hier allemaal aan wennen (in hoeverre je hier nou echt aan wilt wennen...?).

Wel echt top! Kandy bezit erg veel top plekken om te eten, spot goedkoop! Bas is bij ons altijd de vinder in de leukste plekjes.

Zonsondergang in Kandy

Dag 2 in Kandy.. We hebben zin om deze dag relaxed te beginnen en besluiten om met de TukTuk naar Botanic Garden te gaan. Groot opgezet en er valt veel te zien, waaronder hele aapjes families, verliefde stelletjes en wat toeristen, een heerlijke rustige plek.

Botanic GardenBotanic GardenBotanic Garden

We vermaken ons uren tussen al het groen en besluiten op advies van onze TukTuk chauffeur die ons heen bracht om met de bus terug tegaan. Leuk want nu hebben we ook de bus als vervoermiddel deze vakantie gehad.

We willen naar de Dalada Maligawa Tempel gaan, waar de tand van Boedha ligt. Maar eerst een ijsje! We zitten in de airconditioning echt bij te komen. Op mijn stappenteller zie ik dat we al ruim 11.000 stappen hebben gezet en het is pas 13 uur 's middags.

IJsje in de airconditioning

We zitten zo lekker in deze gezellige bohemian gestijlde ijssalon dat we denken eraan om de Tempel helemaal over te slaan! De dag ervoor begonnen we al over een bezoek te twijfelen. Door de drukte en de hoge toeristische prijs (jaa we snappen het toeristische verdienmodel hierachter), voelt het voor ons als een opgezet gebeuren! In ons achterhoofd wetende dat we deze reis nog een mooie tempel zullen gaan bezoeken slaan we deze Tempel over.

We nemen nog een vers, koud en zelfgemaakte limonade en "zitten onze tijd uit" in de ijssalon... We gaan namelijk naar een dansshow de" Kandy Dancers" een van de trekpleisters (naast de Tempel) van deze stad!

Een uur groot vermaak! Ik zie voor de derde keer deze show. En ineens maak ik me druk of de gordijnen wel zijn geïmpregneerd, wanneer er met vuur op het podium wordt gespeeld. En wanneer ze met de fakkels gaan zwaaien slaat de angst toe dat zo ding perongeluk los wordt gelaten en zo in het publiek beland.

Ik check bij/met Bas waar de nooduitgang is!

De kinderen vinden de show fantastisch en wij ook hoor, maar het reizen met kinderen doet ons wel beseffen dat je toch anders kijkt naar de omgeving (en naar de veiligheid) op sommige momenten dan toen we zonder kids waren.

Kandy Dancers

Kandy, de stad van het drukke verkeer, heel toeristisch en overal gebeurt wat! Leuk, voor de afwisseling maar prima om deze stad te verlaten, we hebben zin in onze volgende bestemming.

...Op naar Sigiriya, waar we; of de populaire Lion Rock gaan beklimmen of zullen gaan kiezen voor de Pidurangala. We twijfelen nog, welke klim zal het gaan worden?

1. Bianca:
    6 mei 2024
    Wat een plaatjes weer en ook weer zo'n leuk verhaal! Je voelt jullie geluk gewoon hier! Geniet nog lekker lieve Bas, Maureen, Tahnee en Noah! Niene en Suze denken aan jullie vanaf de schoolbanken ;-) haha
  2. Familie Bol:
    6 mei 2024
    Ahhhh en wij denken vanaf hier aan jullie!

Tot gauw lieve familie! 😘
  3. Marije:
    6 mei 2024
    Ach die arme tahnee! Dat heeft ze van mij hoor, ik heb dit in Brazilië ook verschrikkelijk erg gehad in de bergen:( hopelijk gaat het niet meer gebeuren! Heerlijk verhaal weer verder♥️
  4. Familie Bol:
    7 mei 2024
    Tot nu toe gaat het goed!!!😊
  5. Adri, Tineke en Mark:
    6 mei 2024
    Wat een mooie foto's en wat een mooie verhalen! Genieten gewoon.
    Liefs van ons
  6. Familie Bol:
    😚😚
  7. Sabrina:
    6 mei 2024
    Mooi weer, maar wst naar voor Tahnee zeg. Is ze helemaal opgeknapt? Knuffels voor jullie
  8. Familie Bol:
    7 mei 2024
    Jaaa super zielig voor der maar het was echt wagenziekte, tot nu toe geen last meer van gehad :)
  9. Sara:
    6 mei 2024
    lieve Tahnee, wat een naar gevoel he? Niet gek met de hoogtes en bochten die je niet gewend bent. Ik herken het wel. mij hielp het om tijdens een auto rit altijd zoute dingen als chips ofzo bij me te hebben een steeds een beetje iets te eten. klinkt wat gek, maar misschien helpt het jou ook wel. Lieve familie: maak een mooie klim en geniet van alles wat op jullie pad komt. Liefs Sara
  10. Familie Bol:
    7 mei 2024
    Bedankt voor de tip!!! Ik ga ook een volgende keer inderdaad iets te eten meenemen. Gelukkig komen we deze wegen niet gauw meer tegen :)
  11. De Betlems:
    7 mei 2024
    Lieve familie, wat ontzettend sneu voor Tahnee zeg.. 🤢. Hopelijk heeft ze er niet te vaak last van. Heel veel plezier bij Sigiriya! X
  12. Familie Bol:
    7 mei 2024
    Gelukkig is het tot nu toe helemaal goed gegaan! 😊

Jouw reactie