In Ella, geschreven door Tahnee

3 mei 2024 - Ella, Sri Lanka

Hi lezers dit heeft Tahnee geschreven🤗

Aangekomen

Na een reis van 2 uur zijn we eindelijk aangekomen in Ella. We waren in het zelfde hotel merk als in Yala maar dan nu Ella.

Warm welkom ☀️

Met de taxi kwamen we aan in ons hotel we kregen een warm welkom en kregen we een heerlijke watermeloen juice en een  rondleiding.

Mooie kamer

Bijkomen

Er stond vandaag helemaal niks op de planning want het was al best laat dus gingen we met de tuk tuk naar de stad. We hebben een ijsje gehaald🍨 en daarna gingen we even lopen en kijken waar we kunnen avond eten.

Ijsje uitzoeken

Avond eten bij Café Chill

Een heel mooi plekje bij het balkon Noah en ik deelde een pizza want hij was best groot Noah vindt de pizza super lekker dus hij at best snel. En papa en mama hadden ook wat lekkers en het toetje was heerlijk een zoete pizza🍩

Ons toetje

Al helemaal donker🌙

Wat was het al donker toen we weg gingen we hebben heerlijk gegeten Noah en ik gingen ons klaar maken om naar bed te gaan en mochten nog heel even tv kijken. Noah en ik sliepen boven papa en mama we hebben heerlijk geslapen.

Heerlijk ontbijt🥪

Wat was dit een heerlijk lopend buffet van Sri Lankaas tot Europees eten tot hartig tot zoetig je kon bijna wel keuze stress krijgen maar gelukkig kan je meerder rondes eten pakken.

Ontbijten

Tea factory🫖

We gingen met de tuk tuk naar de tea factory we moesten helemaal naar boven en daar was een cafe waar we verschillende opties hadden we hadden uiteindelijk voor de tour gekozen en daar hadden we echt geen spijt van. Eerst kregen we een spreekbeurt over de thee blaadjes zelf een daarna een rondleiding door de factory en het allerleukste vond ik het proeven🤣

Thee proeverij

School

Naar een random school en spullen aan kinderen geven! We vroegen aan een tuk tuk chauffeur of die naar een random school zou gaan want dat wilde mij papa en mama ons laten zien hoe een echte school was. Paar scholen waren dicht maar deze niet, helaas hadden we niet veel bij ons aan spullen, dus we hebben maar 5 kinderen blij gemaakt met stickers en boekjes en een foto met ik en Noah, ik en Noah vonden het tuurlijk ook spannend maar de kinderen tuurlijk ook want ze staan ineens bij de directeur op kantoor 😬😉 we hebben hier wel foto's van maar daar staan ook andere kinderen op waarvan we niet weten of ze op internet mogen.

Secret waterval

Waterval

De tuk tuk chauffeur bracht ons naar de secret waterval jullie vragen vast af waarom die de secret waterval heet,  nou dat komt omdat het best geheim is dus als je een toerist bent zonder tuk tuk chauffeur dan heb je pech. Het was ook best gevaarlijk die heen weg Noah werd geholpen door de tuk tuk chauffeur en ik klom gewoon zelf en papa en mama waren best ver achter ons we gingen heerlijk zwemmen en de waterval was mooi😲

Enge route naar waterval!

We gingen zwemmen en daarna weg.

We kwamen weer aan in ons hotel we hadden met de tuk tuk chauffeur afgesproken dat die ons 5 uur kwam halen dus in die tijd gingen papa ik en Noah zwemmen en het water was koud maar dan echt koud 🥶 papa en ik telde van 3 af maar ik gleed uit op drie en ik ging keihard gillen omdat het echt koud is, gelukkig had Noah een warming up😅

Naar ons restaurant

Onze chauffeur van de tuk tuk bracht ons naar het restaurant we moesten over steken op het trein rails gelukkig kwam er geen trein aan daarna moesten we naar boven. We hadden heerlijk Sri Lankaans eten want als je in Sri Lanka bent moet je toch wel Sri Lankaas eten of niet. We hebben heerlijk gegeten maar het toetje was geweldig het heet curd gewoon yoghurt met honing maar de yoghurt was een beetje yelly en het smaakte een beetje naar vanilia maar was geweldig🤩

Naar het restaurant!

Thank you voor het lezen

Deze schreef ik op uitzondering omdat ik schrijven echt leuk vindt. Tuurlijk zou de volgende mijn mama wel weer schrijven dankje wel voor het lezen groetje familie Bol🤗🐼

1. De Betlems:
    3 mei 2024
    Lieve Tahnee, wat heb je een leuk verhaal geschreven. Dit heb je echt van je mama! Wat een avontuur hebben jullie weer beleefd. Super leuk!! En ik kan me voorstellen dat je wel even moest gillen van het koude water 🥶. Veel plezier en groetjes daar xxx
  2. Familie Bol:
    3 mei 2024
    Super lief voor deze reactie ik zie echt dat je hem met plezier hebt gelezen ik wens jullie een hele fijne vakantie groetjes tahnee🤗
  3. Sabrina:
    3 mei 2024
    Lieve Tahnee, wat super goed geschreven. Ik zat helemaal in het verhaal. Wat ern mooie avonturen beleven jullie met elkaar zeg. Geniet ervan en doe mama, papa en je broer de groetjes van ons.
  4. Familie Bol:
    3 mei 2024
    Dankjewel voor de leuke reacties ik heb er helemaal van genoten groetjes tahnee😁
  5. Bianca:
    Leuk geschreven Tahnee!! Veel plezier nog met Noah en papa en mama!❤️
  6. Familie Bol:
    3 mei 2024
    Dankjewel en super bedankt voor de reactie nog een hele fijne vakantie groetjes tahnee🩷
  7. Jantiene Kreijkes:
    3 mei 2024
    Wat super leuk geschreven Tahnee, echt een schrijverstalentje ben je ook hoor!!😍 Veel plezier nog met z'n allen daar en we kunnen niet wachten om alle foto's te zien als jullie terug zijn😘
  8. Familie Bol:
    3 mei 2024
    Wat een leuke reactie ik hoop jullie snel weer te zien en al onze verhalen te vertellen groetjes tahnee🥰
  9. Adri, Tineke en Mark:
    3 mei 2024
    Lieve Tahnee, wat kan jij een mooi verhaal schrijven, we zien het gewoon voor ons wat er allemaal gebeurt .
    Volgens ons genieten jullie volop en zien en doen jullie een heleboel leuke dingen. Nog heel veel plezier !
  10. Familie Bol:
    3 mei 2024
    Ik ben super blij om de reacties van jullie allebij ik ben super blij dat jullie veilig zijn aangekomen groetjes tahnee💋
  11. Yvet:
    3 mei 2024
    Hoi met Resi ik ben onder de indruk dat je zo’n leuk verhaaltje heb geschreven en wat heb jij leuke dingen meegemaakt hè en Mischien nog wel meer bij ons is het ook leuk alleen we hebben twee dagen onweer gehad maar dat was eigenlijk ook best wel leuk nog een fijne vakantie groetjes Resi en just
  12. Familie Bol:
    3 mei 2024
    Resi super leuk dat jij een reactie hebt gedaan wat een mooi compliment gaf je me nou maar ik heb ook nog een compliment voor jou wat kan jij super mooie complimenten schrijven ik ben super blij dat je dit hebt gestuurd helaas gaan wij over 5 dagen weg ik ben super benieuwd naar al je verhalen groetjes tahnee🦮
  13. IJsbrand en Marian:
    3 mei 2024
    Lieve Tahnee, wat een mooi reisverslag over jullie reis door Sri Lanka. GENIET van alle mooie avonturen die jullie met z’n vieren meemaken.
    Dikke kus opa IJs
  14. Familie Bol:
    3 mei 2024
    Opa wat een leuke reactie ik ga er vanuit dat jullie noah plantje goed verzorgen ik hoop dat jullie lekker weer hebben ik denk het niet maar ik hoop het wel groetjes tahnee😁
  15. IJsbrand en Marian:
    3 mei 2024
    Lieve Tahnee, met een grote glimlach heb ik jouw reisverhaal gelezen want wat heb je dit goed en leuk verteld! Zie het allemaal voor me 😁 jij samen met Noah en papa en mama😍
    Dikke kus van oma 😘
  16. Familie Bol:
    3 mei 2024
    Oma wat zat ik in jou reactie ik beleef het helemaal hoe je het zei super bedankt groetjes tahnee🥰
  17. Priscilla:
    3 mei 2024
    Lieve tahnee wat heb je een mooi verhaal geschreven, vooral ook heel lang groetjes demi 🥰😘
  18. Familie Bol:
    3 mei 2024
    Demi wat is het fijn om jou weer te spreken dankjewel voor je mooie reactie en je hebt gelijk ik heb wel inderdaad een heel lang verhaal maar ik had zo veel leuke ideeën we zijn nu in kandy en over 5 dagen gaan we weg jammer het weer maar dan kan ik jou weer zien en alles vertellen ik heb er zin in dankjewel groetjes tahnee🥰😍😘🐼
  19. Marije:
    3 mei 2024
    Haha tahnee wat leuk dit! Mooi verhaal en toffe belevenissen! We genieten lekker mee hier in het nu weer regenachtige Nederland, neem please de zon en warmte mee terug tahnee!😂😘😘♥️
  20. Familie Bol:
    3 mei 2024
    Dankjewel voor de grappige en leuke reactie ik denk helaas niet dat de zon in een plastic tasje past of wat anders jammer maar het is soms wel heel warm en dan is het niet perse lekker maar een klein windje erbij heerlijk groetjes tahnee☀️
  21. Marjan de Boon van Aartrijk:
    3 mei 2024
    Wat een mooi verhaal heeft tahnee geschreven. En wat een mooie foto’s , zeker die van de waterval!
  22. Familie Bol:
    4 mei 2024
    Super bedankt voor de lieve reactie dat komt door mij mama zij kan het allerbeste schrijven groetjes tahnee🥰
  23. Sara:
    4 mei 2024
    hallo Tahnee, je hebt mij 1 x gezien heel kort, ik ben een collega van je moeder. Echt heel leuk om je verslag over wat vakantiedagen te lezen. Ik heb ook echt gelachen om het stukje over de trein, de directeur, je broertje die snel eet en het allerlaatste over je moeder. Ik weet heel goed dat ze graag schrijft en hier talent voor heeft. Heb je dus van haar gekregen ;-). fijne vakantie met elkaar en blijf vooral schrijven in je leven! groetjes Sara
  24. Familie Bol:
    4 mei 2024
    Wat een leuke complimenten ik vind het super leuk dat je een reactie voor mij hebt gedaan ik zie dat jij ook een talent hebt voor schrijven🥰groetjes tahnee🩷
  25. Tabitha:
    4 mei 2024
    Wat ontzettend knap geschreven Tahnee. Dat heb je van geen vreemde. Geniet nog goed van de mooie dagen die komen. Liefs van Tabitha Sander Levi Steffie Nova en Maeve
  26. Familie Bol:
    5 mei 2024
    Super bedankt voor de reactie helaas gaan we over 3 dagen weg dus we kunnen nog even genieten groetjes tahnee🩷🤗
  27. Kina:
    5 mei 2024
    Ah Tahnee, super leuk verhaal! Ik zit helemaal in jullie avonturen! Wat klinkt het allemaal goed en leuk, en weer prachtige foto’s! 🥰
  28. Familie Bol:
    6 mei 2024
    Dankjewel voor de reactie we heb ik hen super me best gedaan groetjes tahnee😘
  29. Jorieke:
    5 mei 2024
    Wat leuk geschreven Tahnee! Veel liefs van ons!
  30. Familie Bol:
    6 mei 2024
    Dankjewel helaas gaan we bijna weg naar het vieze weer groetjes tahnee🤣

Jouw reactie