Naar Galle

25 april 2024 - Tangalle, Sri Lanka

Uitgecheckt in Boossa op naar Galle waar we met mijn ouders en broertje hebben afgesproken bij "Fort Galle".

Om te verplaatst gebruiken we hier de apps als Uber en PickMe, al merken we dat chauffeurs lange (enkele) ritten weigeren of helemaal niet komen opdagen. En daar stonden we dan, te wachten om 10.00 uur en geen chauffeur te bekennen, de app blijft op "nog 9 minuten" staan en contact krijgen we niet.

Plan B. De behulpzaamheid van de eigenaars bij het Guesthouse werden gelijk weer bewezen want binnen 5 minuten staan er twee TukTuk's voor ons klaar, 1 voor ons viertjes en de ander voor de bagage.

Daar gingen we, op naar Galle een kleine 30 minuten rijden door het hysterische verkeer, we vinden het geweldig en zijn eigenlijk al wel gewend aan de "onveiligheid"..

Indrukwekkend ontvangst in ons derde hotel waar al het personeel ons verwelkomden met een drankje, koude doekjes, bloemen en een uitleg van de faciliteiten, droppen we gauw onze koffers en op naar "Fort Galle" waar de familie al zit te wachten.

Het blijft leuk om te reizen met mensen die in de vorige eeuw (1986 en 1990) en 2000 Sri Lanka hebben bezocht. En hier ook nog een beeld bij hebben hoe Galle eruit ziet. Mijn laatste keer was in 2008 dus mijn beeld is al iets recenter. Maar echt, wat is dit veranderd althans het Fort en de Nederlandse Kerk zijn nog het zelfde mogen misschien wel een onderhoudsbeurt krijgen. Maar alles er omheen is gemoderniseerd met hippe restaurants met verschillende keukens, souvenirwinkels en kunstgalerijen.

The Dutch Church bezoeken we als eerst. Al die Nederlandse namen op de grafstenen blijven bijzonder, ook deze keer vind ik het indrukwekkend, of juist "deze keer" vanwege de indruk die het op de kinderen geeft.

20240425_113407

Galle is een stad met nog veel Nederlandse bezienswaardigheden, met een mooie geschiedenis is het leuk om hier te zijn.

20240425_122510

Na de gezamelijke lunch zwaaien we elkaar gedag en lopen we zelf ook nog door Galle heen. Echt een leuk stadje, veel te zien en enorm warm.

We hebben het ook wel gezien en besluiten om lekker naar het hotel te gaan om te zwemmen en de hele verdere middag te chillen!

Dineren doen we in het hotel zelf, op de bovenste etage hebben ze een open rooftop restaurant met uitzicht op Galle, prachtig en goed eten.

Uitzicht

Optijd naar bed want er staat een mooie ervaring op ons te wachten we gaan naar Metta, de dagopvang voor kinderen met een verstandelijke beperking. Hier kijken we enorm naar uit.

De details

Lees zondag deze grote mooie ervaring!