Naar Galle

25 april 2024 - Tangalle, Sri Lanka

Uitgecheckt in Boossa op naar Galle waar we met mijn ouders en broertje hebben afgesproken bij "Fort Galle".

Om te verplaatst gebruiken we hier de apps als Uber en PickMe, al merken we dat chauffeurs lange (enkele) ritten weigeren of helemaal niet komen opdagen. En daar stonden we dan, te wachten om 10.00 uur en geen chauffeur te bekennen, de app blijft op "nog 9 minuten" staan en contact krijgen we niet.

Plan B. De behulpzaamheid van de eigenaars bij het Guesthouse werden gelijk weer bewezen want binnen 5 minuten staan er twee TukTuk's voor ons klaar, 1 voor ons viertjes en de ander voor de bagage.

Daar gingen we, op naar Galle een kleine 30 minuten rijden door het hysterische verkeer, we vinden het geweldig en zijn eigenlijk al wel gewend aan de "onveiligheid"..

Indrukwekkend ontvangst in ons derde hotel waar al het personeel ons verwelkomden met een drankje, koude doekjes, bloemen en een uitleg van de faciliteiten, droppen we gauw onze koffers en op naar "Fort Galle" waar de familie al zit te wachten.

Het blijft leuk om te reizen met mensen die in de vorige eeuw (1986 en 1990) en 2000 Sri Lanka hebben bezocht. En hier ook nog een beeld bij hebben hoe Galle eruit ziet. Mijn laatste keer was in 2008 dus mijn beeld is al iets recenter. Maar echt, wat is dit veranderd althans het Fort en de Nederlandse Kerk zijn nog het zelfde mogen misschien wel een onderhoudsbeurt krijgen. Maar alles er omheen is gemoderniseerd met hippe restaurants met verschillende keukens, souvenirwinkels en kunstgalerijen.

The Dutch Church bezoeken we als eerst. Al die Nederlandse namen op de grafstenen blijven bijzonder, ook deze keer vind ik het indrukwekkend, of juist "deze keer" vanwege de indruk die het op de kinderen geeft.

20240425_113407

Galle is een stad met nog veel Nederlandse bezienswaardigheden, met een mooie geschiedenis is het leuk om hier te zijn.

20240425_122510

Na de gezamelijke lunch zwaaien we elkaar gedag en lopen we zelf ook nog door Galle heen. Echt een leuk stadje, veel te zien en enorm warm.

We hebben het ook wel gezien en besluiten om lekker naar het hotel te gaan om te zwemmen en de hele verdere middag te chillen!

Dineren doen we in het hotel zelf, op de bovenste etage hebben ze een open rooftop restaurant met uitzicht op Galle, prachtig en goed eten.

Uitzicht

Optijd naar bed want er staat een mooie ervaring op ons te wachten we gaan naar Metta, de dagopvang voor kinderen met een verstandelijke beperking. Hier kijken we enorm naar uit.

De details

Lees zondag deze grote mooie ervaring!

1. Adri, Tineke en Mark:
    27 april 2024
    Lieve Bas,Maureen,Tahnee en Noah.
    Wat was het gezellig samen met jullie aan dit avontuur te beginnen. We missen jullie nu al, jullie gezelligheid bij het zwembad, het samen eten, gewoon..het er zijn.
    Maar het is goed zo. Jullie gaan samen een mooie rondreis maken, wij gaan maandag nog een mooie excursie maken en dan is het voor ons al weer bijna voorbij. Woensdagochtend heel vroeg vertrekken wij weer naar Nederland, is ook goed.
    Nog heel plezier, geniet van elkaar en van dit mooie land !
    Liefs van ons
  2. Familie Bol:
    Ahhhhh mam! Gek he? En nu zijn we ook nog eens zo verweg! 😏
  3. Lisette:
    27 april 2024
    Ik geniet elke dag van je mooie verhalen Maureen!
    In de ochtend met koffie in de mail:’ bericht van de family Bol’!
    Geniet nog verder. Ik volg jullie op de voet!!
  4. Familie Bol:
    Ahhh! Leuk.. ☺️
  5. Iris:
    27 april 2024
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen.
  6. Familie Bol:
    Dankje.. 😘
  7. Bianca:
    27 april 2024
    Zo leuk om via jullie verhalen de reis een klein beetje mee te beleven! Geniet nog lekker met elkaar, van het land, de cultuur en de mensen. Wij blijven lezen. Kus
  8. Familie Bol:
    Gezellig dat jullie meelezen 🥰
  9. IJsbrand en Marian:
    27 april 2024
    Wat hadden jullie weer een prachtige dag gisteren, zoveel gezien en beleefd weer met elkaar. Heerlijk om elke keer te mogen meegenieten en zo echt een indruk te krijgen van het mooie Sri Lanka. Waar natuurlijk in de tijd óók dingen veranderen…..
  10. Familie Bol:
    28 april 2024
    Fijn dat jullie zo mee kunnen genieten 😊😊
  11. De Betlems:
    Geweldig verhaal weer fam Bol! Geniet ervan 🛺
  12. Familie Bol:
    😄😄
  13. Mylou:
    28 april 2024
    Wat maken jullie een geweldige, bijzondere reis met elkaar! En wat leuk om deze verhalen te lezen! Geniet er maar van!
  14. Familie Bol:
    Dankjewel Mylou😊