Hier keken we naar uit!

26 april 2024 - Ahangama, Sri Lanka

Blij met de spullen!

Metta Dagopvangcentrum

Met drie zware koffers checkte we op zaterdag 20 april in, voor de vlucht van Schiphol naar Colombo. 1 koffer werd gelabeld als "heavy" met het aantal kilo's waren we wél netjes, op 300 gram na, onder het max gewicht gebleven van 25 kilo per koffer (had mijn vader al van te voren even gecheckt).

Deze zware koffer, is voor Metta Dagopvangcentrum, de plek voor kinderen met een verstandelijke beperking, wat we op 26 april zullen gaan bezoeken.

In de afgelopen weken hebben we 1 koffer met behulp van vrienden, familie en andere bekende gevuld met spullen om naar Sri Lanka mee te nemen, spullen die in Nederland beter van kwaliteit zijn, zoals papier, karton, verf, kraaltjes etcetera. Omdat we eigenlijk al snel veel spullen hadden verzameld wilde we met een financiële donatie iets blijvens geven wat Metta Dagopvangcentrum graag zou willen en kunnen gebruiken, via Manon vanuit Stichting Carelanka had ik hierover al weken lang contact.

Maar eerst ging deze "heavy" koffer dus nog mee in onze eerste week en heeft nog 3 hotels gezien voordat deze bij de eindbestemming kwam.

Blij dat we de koffer kunnen droppen

26 april, om 10.00u komt de taxi, optijd! Geregeld door het hotel en nadat de receptie ons verhaal en doel hoorde hebben ze ons vervoer voor die dag voor een speciale prijs geregeld als dank.

Onze chauffeur die de gehele dag met ons zal blijven (wachten in zijn bus) om ons ook weer naar een ander hotel te brengen kent zelf de plek en het project niet maar is wel zeer geïnteresseerd.

We arriveren, na een klein uur in de bus, rijden we een ruim opgezet terrein op, heel veel groen, een speeltuin en een aantal gebouwtjes.

Wat een heerlijke rust is hier aanwezig.

Metta Dagopvangcentrum

We lopen naar binnen waar we mensen zien en trekken gelijk de aandacht! Een warm welkom kregen we van de juffen en al een aantal kinderen lachte naar ons, we krijgen eerst een kop thee.

Noah vind het enorm spannend, alsof we hem iets vreselijks gaan aan doen. De eerste 10 minuten na binnenkomst zat hij daarom ook wat stoïcijns voorzich uit te kijken. Tahnee deed vooral lief lachen naar iedereen maar vond het net zo spannend als der broertje. Bas en ik snappen het en wisten ook dat dit vast niet lang zal duren voor de beide kinderen, achteraf was het binnen 10 minuten al over.

Creatief bezig zijn.. De kinderen waren bezig met een workshop/handarbeid ze maken tijdens deze "lessen" spullen die vervolgens worden verkocht in hun eigen "Metta Shop" kaarsen, sieraden, kleedjes, tassen en nog meer moois wordt er dagelijks gemaakt. Al zorgde wij voor zo veel afleiding dat de juffen over gingen op de volgende activiteit; de muziek en dansles. We hebben mee gedanst, gezongen en gelachen. En toen het nummer in "de maneschijn" kwam was dat toch wel echt heel grappig!

Handarbeid

Met de gelddonaties zijn er luiers en een draadloze microfoon gekocht. Ook zullen wij vandaag een speciale lunch financieel bekostigen, de rest van het geld wordt gebruikt voor een schooluitje in mei naar de Tempel wat we hiermee voor een klein deel kunnen bekostigen.

De microfoon werd direct aan ons geshowd en er werden twee optredens gegeven waarin de kinderen zongen.

Speciale lunch! Een keer wat anders, de kinderen die normaal een (vegetarische) witte rijst maaltijd krijgen, kregen vandaag Buriyani met kip, groente en een ei.

De reacties maar dan vooral de gezichtsuitdrukkingen waren geweldig, blij verrast bij het openmaken van het lunch pakketje! En wat kunnen deze kinderen, goed eten. Vooral de oudere jongens hadden de enorme hoeveelheid vrij snel alles op!

Buriyani

Verder bestond de dag uit spelletjes doen er is veel gelachen, zeker Bas trok de aandacht met een beetje gek doen tijdens het bal spel.

Mee doen!

We hebben foto's gemaakt met onze polaroid camera, voor alle kinderen en juffen een foto voor thuis, wat een succes!

Polaroid foto's

Wat een mooie ervaring. De juffen, alle vier zo liefdevol, geduldig en vol energie naar de kinderen toe en dankzij het warme welkom die wij kregen en hoe wij werden meegenomen in de dag voelde wij ons helemaal thuis.

Mochten we ooit Sri Lanka nogmaals bezoeken staat dit ruimschoots op nummer 1 van plekken waar we zeker terug gaan komen!

Nog een speciale note, bedankt Manon voor het regelen van deze dag en dat we langs mochten komen. Wat begeleid je dit project vanuit Nederland goed! We hebben elkaar nog nooit in het echt ontmoet maar complimenten naar jou.

Meer weten over Metta Dagopvangcentrum en de andere projecten van Carelanka, kijk op de website en klik hier!

1. Kina:
    28 april 2024
    Heel gaaf zeg, en mooi ook dat jullie dit deden! Snap dat het een beetje spannend was voor de kids, maar.. uit eindelijk een hele mooie ervaring! 🥰
  2. Familie Bol:
    Absoluut 😘
  3. Priscilla:
    28 april 2024
    Geweldig wat jullie hebben gedaan voor de kinderen! Tahnee en noah zullen dit nooit meer vergeten 🥰
  4. Familie Bol:
  5. Marije:
    29 april 2024
    Wat super gaaf dat jullie dit gedaan hebben zeg!🥰
  6. Familie Bol:
  7. IJsbrand en Marian:
    29 april 2024
    Wat fijn dat de volle koffer zo’n mooie bestemming heeft gekregen en ook de draadloze microfoon gelijk werd gebruikt.
    Ook nog de speciale maaltijd voor de kinderen maakte er een heel feestelijke dag van. Voor jullie 4-tjes om nooit meer te vergeten maar zeker ook voor de Metta dagopvang!!
  8. Familie Bol:
    30 april 2024
    Gaan we zeker nooit meer vergeten!🤩
  9. Tabitha:
    29 april 2024
    Echt wat een prachtige herinnering is dit weer. Heel mooi verteld.
  10. Familie Bol:
  11. Jantiene Kreijkes:
    30 april 2024
    Zo tof dat jullie nu met eigen ogen hebben kunnen zien en ervaren wat er vanuit Nederland gedaan wordt voor deze lieve groep kinderen! Dankjewel namens Carelanka voor jullie inzet en steun!!😘🥰😍
  12. Familie Bol:
    Het was fantastisch! 🥰
  13. De Betlems:
    1 mei 2024
    Geweldig om te lezen wat jullie hebben gedaan. Een hele waardevolle toevoeging van jullie vakantie. Heel dapper van Tahnee en Noah zeg! Liefs Marijn x
  14. Familie Bol:
    2 mei 2024
    🤗😊
  15. Marjan de Boon van Aartrijk:
    2 mei 2024
    Wat een mooie reis tot nu toe maar van dit verhaal krijg ik toch echt kippenvel. Zo mooi dit initiatief .
  16. Familie Bol:
    3 mei 2024