Gewend, Geland, Genieten...

23 april 2024 - Ahungalla, Sri Lanka

In de TukTuk

Dag 2 en 3

Deze twee hele dagen zijn voorbij gevlogen.

Dagen waarin er is gezwommen, heerlijk is relaxed, waarin we het gezellig hebben gehad met z'n zevenen, Sri Lankaanse dansshows hebben gezien, de kids meededen met het animatieteam.. Maar ook twee dagen dat we paar keer per dag riepen dat het "echt niet normaal warm is"... Maar, op dag drie merken we dat deze temperaturen en de vochtigheid al gaan wennen.

Verder reizen!? Omdat we in dit hotel overal WiFi hebben en een Sri Lankaans simkaartje hebben gekocht, hebben we makkelijk voor de aankomende 6 dagen de verdere slaapplekken geregeld en ons verdiept in de verschillende opties hoe we het makkelijkste- en zonder (al te veel) te worden opgelicht- ons het beste kunnen verplaatsen.

Vandaag hebben we ons bijvoorbeeld verplaatst met een TukTuk. Al was het een klein stukje het voelde als een groot avontuur, door dat hysterische verkeer in zo klein kwetsbaar karretje... Op weg naar naar de "Turtle Farm" met een gids die ons alles heeft verteld over de schildpadden in Sri Lanka en de opgezette projecten voor het welzijn van deze dieren.

Nu hebben wij bij zulke "attracties" vaak wel een toeristisch trekpleister gevoel, maar het voelde oprecht en de opzet van het project was mooi. En we wisten allen zeven (niks tot) weinig van schildpadden, dus was het óók nog eens een intressant educatief bezoekje.

Jammer dat we dit hotel morgen gaan verlaten maar we zijn helemaal klaar voor wat meer avontuur en daar hebben we dus hartstikke zin in. Afscheid nemen van de rest van de familie hoeft nog niet want die treffen we de aankomende dagen nog gezellig een aantal keer. Woensdag met zijn allen naar Gampaha (geboortedorp) en spreken we af in Galle.

En of we al zijn geland...? Absoluut! We zijn er klaar voor. Morgen eindigen we de dag op ons tweede slaapplek, een strandhuisje in Boossa!

1. Sabrina:
    23 april 2024
    Kan niet wachten op dat strandhuisje.
    Kusssd
  2. Familie Bol:
    😊😊
  3. Marije:
    23 april 2024
    Zo leuk! Goede reis morgen!!
  4. Familie Bol:
    Dankjewel ❤️
  5. Tabitha:
    Leuk leuk❤️
  6. Familie Bol:
    Echt hoor!!!💜
  7. Sara:
    23 april 2024
    Al heerlijk ondergedompeld in de andere wereld lees ik. Op naar het strand en je geboortedorp ❤️
  8. Familie Bol:
    ☺️🤗
  9. Familie Betlem:
    23 april 2024
    Aaah de tuktuk rit! Super leuk 😃 tot het volgende avontuur lieverds xx
  10. Familie Bol:
    24 april 2024
    Jaaaa zie je ons al zitten haha!
  11. Kina:
    23 april 2024
    Goed te horen, klinkt als goede avonturen! 🥰
  12. Familie Bol:
    😁😁
  13. Yvet:
    2 mei 2024
    Wow.. Die tuktuk ritjes zijn een waar avontuur!
    🛺💨
  14. Familie Bol:
    3 mei 2024
    Jaaa absoluut! Blijft elke rit weer een avontuur, zeker nu we in de bergen zijn.

Jouw reactie