Goede voorbereiding is het halve werk!

18 april 2024 - Nederland, Nederland

"En is alles al ingepakt??"... De vraag die we logischerwijs de hele week al krijgen, het antwoord is nee.

En echt, ik deel volledig de titel van dit bericht voor het toepassen in ons dagelijks leven. Maar juist met reizen zijn wij als gezin niet zo strak gepland en zijn onze (praktische) voorbereidingen tot aan het laatste moment minimaal.

Het is niet dat we nog helemaal niks hebben gedaan want netjes is vier maal de aangevraagde visa allang binnen, is er muggentroep gekocht, zonnenbrand aangeschaft en de nieuwe wereldstekker is ook nogeens optijd bezorgd. Verder zijn er nog wat "troepjes" gekocht die je toch ineens nodig kán hebben -jaa stel je voor- om deze vervolgens ongeopend mee terug te nemen, ken je ook die "troepjes" ...?

Maar nee er is dus nog geen koffer ingepakt, sterker nog, de nieuwe koffers zitten weer netjes in de verpakking en  daar omheen liggen in verdeelde stappels de gedoneerde spullen.

Met nog 48 uur op de teller komt het goed, voordat we vertrekken zijn die koffers in "mum van tijd" ingepakt.

Met zeven man! Het eerste gedeelte van de reis zijn we samen met mijn ouders en broertje. Met zijn zevenen, vliegen we vanaf Schiphol via Doha naar Colombo. Bijzonder, fijn en heel gezellig. Maar we zijn vooral dankbaar dat we dit gezamelijk kunnen doen!

Mijn ouders en broertje verblijven op eenzelfde plek, waar ook wij de eerste dagen zijn om vervolgens met z'n vieren iets meer naar het zuiden te gaan, om elkaar later weer te treffen.

Maar nu we samen reizen is het een duidelijk zichtbaar contrast in de verschillende manieren van voorbereiding.

Mijn moeder is namelijk echt het voorbeeld voor de meeste mensen... Met gemaakte lijstjes waarop je alles kan afstrepen, netjes de reisdocumenten uitprint en een kopie maakt van de paspoorten.

Zo laat ze ons net nog even weten dat we zaterdag vanaf 12.15 uur welkom zijn op Schiphol, bij vertrekhal 3, balie 21... Ja die checkt dat al even!

We zullen er zijn, compleet, optijd én natuurlijk met ingepakte koffers ;)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marije:
    18 april 2024
    Dat laatste is het belangrijkste! Succes nog even met de laatste dingen, en alles wat je vergeet kan je kopen zeg ik altijd 😂
  2. Adri, Tineke en Mark:
    18 april 2024
    Troost je, ook wij hebben nog niet ingepakt. Wel ligt er het een en ander klaar om niet te vergeten. Morgen inpakken! En dan zaterdag fijn met z'n allen richting Colombo! Hebben er zin in !
  3. Jantiene Kreijkes:
    18 april 2024
    Heerlijk, zo herkenbaar! En ach waarschijnlijk bedenk je daar pas dat je toch iets mist, gelukkig hebben ze ook wel winkels 😁succes met de laatste loodjes!! En voor jullie Tineke, samen met je man en Marc véél plezier, geniet ervan!!
  4. Familie Betlem:
    18 april 2024
    Ik hoor de nodige stress voor zo’n grote reis. Gaat helemaal goed komen! X
  5. IJsbrand en Marian:
    18 april 2024
    Wat een heerlijk verhaal al om te lezen en dus ook van mee te genieten! Zo’n zin in om alles van… en met jullie mee te mogen maken! XXXX
  6. Sabrina:
    19 april 2024
    Heerlijk en wat maakt het uit. Uiteindelijk zit je gewoon onderweg in het vliegtuig met de koffers ingepakt, inclusief de troepjes. Heel belangrijk dat jullie met elkaar zijn. Heel fijn.....
  7. Monique Cosijnsen:
    20 april 2024
    Oh ik zou je moeder kunnen zijn haha. Ik hou ervan. Ik wens jullie een prachtige reis met jullie gezin en met elkaar als familie. Dat jullie maar onwijs mooie herinneringen mogen maken. Xxx

Jouw reactie