Vooruitblik naar volgende week!

16 april 2024 - Nederland, Nederland

Metta Dagopvang

Op 26 april bezoeken we een project van Carelanka, we gaan die dag naar Metta Dagopvangcentrum.

Met de gelddonaties kunnen we die middag in iedergeval de lunch (financieel) verzorgen ook staat er op het wensenlijstje dat zij graag een draadloze microfoon willen, iets wat wij in Sri Lanka gaan kopen.

Het lijkt ons een bijzondere ervaring om daar te mogen zijn, hoe reageren Tahnee en Noah maar ook, hoe reageren de kinderen daar op ons?

Metta dagopvangcentrum ligt in het binnenland tussen de rijstvelden op ongeveer een half uurtje rijden van de stad Galle. Op Metta worden kinderen met een verstandelijke beperking gedurende vijf dagen in de week opgevangen.

’s Morgens worden de kinderen met een busje opgehaald aan een vaste route en ’s middags via een omgekeerde route weer thuis gebracht. We vinden het belangrijk dat de kinderen gewoon thuis blijven wonen.

De kinderen krijgen op Metta les, elk op hun eigen niveau, met als doel hun talenten te helpen ontwikkelen. Dankzij het feit dat de kinderen overdag elders zijn, kunnen de ouders een hoger inkomen genereren. We hebben dan ook gezien dat het gemiddelde gezinsinkomen in het eerste jaar na de start van Metta al met 30% was gestegen.

Klik hier om verder te lesen via de website van Carelanka.

*bronvermelding Carelanka.nl

Jouw reactie